onsdag 12 december 2007

"Opp som kull"

...det är inte helt okej nu. Det har inte varit det på nån vecka nu... Kan inte sätta fingret på vad det är heller. Bubblar. Upp & Ner. Hit & Dit.
Julångest!?
Finns det nå sånt... Ja, finns allt nu för tiden.

Grinar för minsta lilla.
Kolla på en dokumentär i skolan igår, om sjukdomen ALS (nervsjukdom).
En känd svensk tv profil (Ulla-Carin Lindquist) fick den diagnosen våren 2003 och avled i mars 2004.

Usch, vad jag grina. Har läst boken hon skrev "Ro Utan Åror" för ett tag sedan.

Så här inleder hon den:

”Det här är min debut och min final. Det handlar om min final."
Jag tycker dom orden säger mycket.


(kika gärna in på länken där upp och läs mer)

1 kommentar:

Mallan sa...

Gumman då! Inte vara nere.
Hör av dig om du vill ses nånting, en fika eller så.
Sku super gärna komma med till sverige, bara jag hade pengs...
O jopp, jag har läst den boken. Såå himla bra och rörande. Puss Stumpan <3