måndag 27 januari 2014

Ledighet.

Det slog mig i helgen att senaste veckan va sista veckan som mammaledig! Sjukt vad tiden har gått fort. Tur att man har semester som måst tas ut innan vårledigheten börjar (med hela 390€ i mån innan skatt). Jag är glad att vi klarar oss på en lön så att jag får va hemma (förhoppningsvis) till augusti, beror lite på om Vesa får sommarjobb eller inte. Helst skulle jag vilja va hemma tills Emil är 2, men börjar V. studera så blir de lite tufft ekonomiskt. Nå vi får se hur de går.

Förkylningen sitter fortfarande i kroppen. Idag på dagen har de gått helt okej, inte känt av de men vi tre tiden var de kört. Dels var Emil trött och extremt grinig efter en kort dags vila och bus med Mommo, så vi var ingen bra kombination för varandra.

Nu har han ute och tar e.f vila så ska passa på att släng mig på sängen en stund jag med.

Inga kommentarer: