onsdag 3 april 2013

Påsken 2013

Den här påsken har vi hunnit gjort
 mycket utan att stressat.
På fredagen lyckades vi äntligen
ta oss iväg till Havsvidden på middag.
Vesa hade fått ett presentkort dit
på 2 x 3 rätters middag
(som skulle gått ut i mitten av april)
Vi fick riktigt god mat där,
super nöjda med hela kvällen :)



På lördagen var vi på påskmarknad på torget
med Pops som var hemma på igen!
Var inte så mycket att se och kallt (!)
Så hon och  jag for iväg till Tjäna 
men hitta inget denna gång.

Sen på kvällen bar de iväg till Eckeröhallen
för att kika på ÅUs första liga 
match hemma denna säsong.
Hade Morfar med som sällskap.
:)

Hemma i stan var vi igen kl 21.30
Då tog jag mig en liten stöd vila,
för sen bra de iväg till Marro
och en sista tur på StadsHotellet på ett tag
;)


Söndagen var man sympatibakis.
Käka glass till frukost och kroppen
va lite seg av att komma hem den
tid man normalt stiger upp nuförtiden.
Men de var värt de, kändes riktigt skoj
att man orka med hela kvällen/natten.

Söndagkväll spenderades uti Sund
hos Carola, blev bjudna på
super god fika så var helt stinn när 
man skulle hem därifrån.
:)


Igår var jag och mannen i mitt liv
iväg till Adlon och kolla fottis
(Barcelona-PSG)
och käka pizza.

Så nu har vi vart duktiga och
passat på att göra saker han och jag
som kanske inte kommer vara lika
lätt sen när "fläcken" har kommit!
Oj va vi längtar.

Idag går vi in i veckan 38.
och det ända vi vet är
 att ungen ska ut i Åbo...
...Hur och exakt När vet vi inte än !?
Och de kan jag bli lite små galen på.
Jag får ingenting gjort här hemma
längre heller för att kroppen inte 
orkar på samma sätt.
Åh de är så mycket små saker 
som skall fixas innan...
...så hoppas på att imorgon få veta mer!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj, vad jag längtar till det lilla livet kommer!!! Så spännande :))

Kusin Nella

Linda. sa...

Visst är de! :) åh jag är så nyfiken nu om de är en hon eller han.. :)

Mikaela på pappret men Mickan i verkliga livet. sa...

Gaaah, det är nära nu! :D Ingen panik ingen panik... Och ni vet inte vad det är för kön heller, vad spännande! :D

Linda. sa...

Nä, de är super spännande!
Och jag har inte ens en aning om vilket kön de kan va, varierar ifrån dag till dag :P